niedziela, 17 marca 2013

Nexus 7 - mini recenzja




Przepraszam, że tyle czasu zwlekałem z dodaniem recenzji ale potrzebowałem odpowiedniego światła do zdjęć, czekałem dostawę jednego istotnego elementu ale o tym później, w dodatku mam nie mało nauki w klasie maturalnej :) Niestety, nie wszystkie zdjęcia wyszły mi tak jakbym tego sobie życzył.

Nie wiem czy jest potrzebna kolejna taka recenzja w internecie ale postaram się aby moja była trochę z innego punktu widzenia niż cała reszta. Jeśli w ogóle mogę to nazwać recenzją, ot kilka zdań napiszę, bo trochę za późno żeby recenzować Nexusa 7. Chyba każdy zainteresowany tematem wie, że tablet jest porządnie wykonany i ma dobrą specyfikację, a bateria trzyma 9h ciągłego oglądania filmów ;)


Pudełko z Nexusem 7

Zestaw bardzo skromny, mówiąc bardzo mam na myśli to, że nie ma nawet słuchawek. Dodatkowo do braku słuchawek i nieobecności kabla OTG, jest adapter do ładowania i bardzo ładny kabel micro-usb. Do większości tańszych tabletów producenci dają kabel OTG, ja musiałem kupić za 4,80zł, niebywałe lekceważenie klienta.

Kabel microusb


Ostatnio było głośno o rozdawaniu darmowych etui do Nexusów przez Asusa. Link
Po zakupie tabletu cieszony zacząłem zapoznawać się ze stroną i spełniać po kolei wymagane podpunkty

  • czy mój tablet został zakupiony między 7 lutym 2013 a 17 marca 2013 - CHECKED!
  • podać numer seryjny - DONE
  • skan dowódu zakupu - DONE
  • wybrać kolor - DONE
  • wypełnić dane do wysyłki - DONE!!

i klik klik na "Wyślij"
Niestety powitała i zarazem pożegnała, smutna informacja, że etui są dostępne dla wersji 3G :(

  • Czy posiadasz tablet Nexus 7 z modułem 3G? - TEST FAILED
Ale z tego co się dowiedziałem, etui jest niewiele warte, nie chroni wystarczająco ekranu, ani nie posiada magnesu dzięki któremu przy otwieraniu wybudzałby się nam tablet, nie można też zrobić z niego podstawki na tablet. Jest żeby być...

Zdecydowanie bardziej preferuję takie etui

Smart Cover za ~35zł na Allegro


Ktoś kto to wymyślił jest geniuszem, pomysł rodem z Dragon's Den

Mimo, że każdy wie jak wykonany jest tablet chciałbym poruszyć ten temat i wyrazić własną opinię. W większości użytkownicy piszą, że jest dobrze wykonany, ja jak patrzę na srebrny plastik wokół ekranu mam mieszane uczucia, wygląda jakby miał zaraz odpaść, albo się zetrzeć, a o otarcia nie trudno na rogach. Tył bardzo fajnie wykonany z gumowanego plastiku, raczej nie powinniśmy się obawiać, że porysują nam się "plecki". Przód wykonany z hartowanego szkła, niestety to nie jest Gorilla Glass ale przecież tabletem rzadko rzucamy i wkładamy do kieszeni z kluczami... tzn rzadziej niż smartphone.



Miałem już nie jedną przenośną konsolę w swoich rękach, i z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że Nexusa 7 można zakwalifikować jako jedną z nich. Nie jest to sprzęt typowo gamingowy, ale Tegra 3 spokojnie daje sobie radę ze wszystkimi grami jakie miałem okazję testować (Shadowgun, Asphalt 7, GTA3, RealRacing 3, The Bard's Tale) Dawać radę mam na myśli trzymały rozsądny framerate 30+, czasem zdarzały się jakieś ścinki ale jakoś nie przeszkadzały mi bardzo w grze, zauważyłem że zależne są od ilości wolnego miejsca. Oczywiście nie zauważycie różnicy między 4gb, a 8gb wolnego miejsca tylko 1gb, a 5mb. Tutaj jest ten ogromny minus, czyli brak slotu na kartę pamięci jak czytałem opinie ludzi to myślałem, że to takie narzekanie z byle powodu, a 16gb spokojnie starczy na długo... tak bardzo się pomyliłem... Już drugiego dnia nie miałem miejsca. Bard's Tale zajmuje 4,5gb (moja największa gra), cała reszta średnio ~900mb, dodatkowo dochodzi 1gb muzyki i 2gb zdjęć (wbrew pozorom prowadzę bardzo bogate życie towarzyskie to mam :s )

Służy do ładowania tabletu przez oficjalną podstawkę 

Na początku miałem spore problemy ze sterowaniem w grach, bo ciężko się przyzwyczaić. Możemy to jednak rozwiązać w ciekawy sposób i tutaj przychodzi nam z pomocą wyżej wspomniany kabel OTG

Kabel OTG

W końcu mówiąc o grach wypada wspomnieć o tym co możemy podłączyć do naszego tabletu.
Właśnie za pomocą tego kabelka na który czekałem możemy podłączyć do naszego tabletu kilka urządzeń m.in. myszkę, klawiaturę, pada, wszystko na raz za pomocą HUBa

Pad od PS3 i tablet
Myślę, że na jakimś wykładzie zrobiłbym furorę trzymając pada od PS3, wpatrując się w tablet, na którym miałbym odpalonego Shadowguna. Połączenie idealne, sprawnie radząca sobie Tegra 3, duży ekran (jeśli rozpatrujemy tablet w kontekście typowego handhelda) i możliwość wyboru między padem PS3, a Xbox 360 (w tym momencie prawa dla niektórych fizyki przestają obowiązywać, wszystko staje się kłamstwem, sen - rzeczywistością, a nie możliwe już jest możliwe) Niestety pad do PS3 kupiony za 20zł nie działał z tabletem, jedynie gałki poprawnie funkcjonowały. Do bezprzewodowego korzystania z pada PS3 potrzebny jest root, a wykonanie go wiąże się z utratą aplikacji dlatego póki co wstrzymam się aż nie będzie jakiejś rozsądniejszej propozycji w tym temacie.
Przednia kamera, która robi wyjątkowo dobre zdjęcia i obok czujnik światła


Na koniec odpowiedź na pytanie które mnie interesowało przed zakupem ale nie znalazłem na nie odpowiedzi. Czym Nexus różni się do typowego smartphone'a? Oczywiście nie ma możliwości dzwonienia, wysyłania smsów, oraz tylnej kamery, a co ciekawsze brakuje diody powiadomień i wibracji. Nie jest to niezbędne ale zastawiałem się nad tym :)

Porównanie wielkości Nexusa 7 z U270 (12,1'')


Mam nadzieje, że tablet sprawdzi się jako centrum rozrywki w dłuższych podróżach w pociągu, netbook U270 postawił poprzeczkę dość wysoko ale z racji rozmiarów i wagi ciężko się go przenosiło albo pracowało na nim w podróży, mimo wszystko trochę miejsca trzeba było mieć na netbooka. Oczywiście ciągle tutaj porównuję komputer przenośny z tabletem. U270 ma dobrą baterię dlatego korzystałem z niego raczej w formie ładowarki do telefonu, taka duża funkcjonalna przenośna bateria :) A kiedy nie podróżuję nigdzie to z radością przeglądam sobie internet przy porannej kawie i ciastku :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz