poniedziałek, 19 września 2011

[C++] Prosta gra w SDL / OpenGL





Grając w GEM Miner'a na Androidzie zawsze irytowało mnie, że po pewnym czasie nie ma tam co robić. Gra nie oferuje niczego nowego, żadnego celu. Od kiedy zacząłem się bawić bibliotekami graficznymi myślę o napisaniu takiej gry. Czemu nie: arkanoid, snake, pong, tetris, pacman? Tyle tego jest w internecie, że szkoda powielać, w dodatku taką grę to każdy może napisać w kilka chwil. Nawet grafiki nie potrzeba, bo wystarczą czarne prostokąty. RPG 2d? Bardzo dużo czasu na to trzeba poświęcić i tak pewnie nie będzie słaby (trochę pesymistycznie ale taka prawda)   


GEM Miner: Dig Deeper - Android

MotherLoad - flash

Największym problemem będzie czas i moje zdolności tworzenia wszelakich grafik. Może wśród czytających tego posta znajdzie się ktoś kto potrafi coś więcej niż zmienić rozmiar, dodać tekst czy usunąć tło ze zdjęcia. Napisanie całego kodu jest dla mnie znacznie łatwiejsze niż stworzenie takich grafik. Póki co bawię się w sprawdzanie prostych kolizji i obmyślanie jak zrobić to najprościej aby działo. Na swoim koncie mam tylko prostego ponga i tzw. "brick breakera" (arkanoid). Tam system kolizji był banalny, ponieważ piłeczka byłą non stop w ruchu. Myślę, że jeśli etapami powoli będę wypełniać postawione sobie zadania w końcu osiągnę cel :) Póki co nie prezentuję żadnego kodu, bo nie ma czego. Dużo w nim komentarzy i prowizorycznych rozwiązań aby sprawdzić czy coś działa, nawet postać gracza jest reprezentowana jako czarny kwadrat. :D  

Zainteresowanych proszę o kontakt na maila lub w komentarzach. Pomysły i rady również są mile widziane. 
evelan3094@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz