niedziela, 23 października 2011

[C++/SDL/OPENGL] Miner Alpha


Trochę czasu mięło od ostatniego wpisu. Miałem problem z OpenGLem na nowej karcie graficznej przez co mogłem sobie co najwyżej pisać bez sprawdzenia czy działa. Gra się zmienia ale lista rzeczy do zrobienia wcale się nie skraca. Z każdym odhaczonym punktem dopisuję inny.

Największym problemem jest nieregularne poruszanie się postaci co 2pix dopóki mamy wciśnięty przycisk kierunkowy. Chcę to zmienić na stałe przesuniecie o 60pix po wciśnięciu klawisza, bo to szybko skróci długą listę błędów :) Problem jest jedynie z płynnym przemieszczeniem, bo nie może sobie znikać obiekt i pojawiać się w  innym miejscu :P

-Jest nowa postać stworzona dzięki aplikacji Androidfy. Wygląda całkiem przyjemnie, więc nie zamierzam jej zmieniać, a sam niczego lepszego nie stworzę. 
-Drabiny... są, czasem działają a czasem nie :D 
-Prowizoryczny plecak
-Wytrzymałość, jeśli nasza postać się zmęczy gra się kończy (myślałem żeby się zatrzymywała i wtedy Stamina rosłaby o jakąś niewielką ilość do ~10% maksymalnej wytrzymałości aby móc się wydostać)
-Nowe niebo i tekstura ziemi w tle. Szerokość 5000pix więc powinno wystarczyć.
-Maksymalny FPS to 60
-Cień przy zejściu pod ziemię

Pojawił się też wyciek pamięci, gra ciągle zabiera ram i nie zwalania starego. Mam nadzieję, że to przez jakieś nie dopatrzenie, a nie coś poważniejszego.

Zmiana sposobu przemieszczania się i gra powinna być grywalna dla normalnych ludzi :D

Fraps trochę uciął brzegi ale widać jak to wszystko działa



2 komentarze:

  1. Bierz się za robotę i rób Minera bo chętnie bym pograł. Lubię takie gry :D

    OdpowiedzUsuń